• zd1.gif
  • zd2.gif
  • zd3.gif
  • zd4.gif
  • zd5.gif
  • zd6.gif
  • zd7.gif
  • zd8.gif
  • zd9.gif
SZKOŁA PODSTAWOWA w GÓRNIE im. Janusza Korczaka
ul. Szkolna 1, 26-008 Górno, tel. 41 302 30 02, NIP 657-23-21-010
Komunikat 07.12.2017, 16:08

Dostawa oleju opałowego do Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Górnie w roku 2018

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

Górno,  07. 12. 2017 roku

Numer sprawy: SP.343.1.2017

ZAPYTANIE OFERTOWE

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Górnie zaprasza do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego  na wykonanie usługi polegającej na dostawie oleju opałowego do Szkoły Podstawowej w Górnie w roku  2018.

 
  Pole tekstowe: Strona1

 

 

I. Zamawiający:  Gmina Górno

                           26-008 Górno 169

                           NIP: 6572400458

 

Odbiorca:       Szkoła Podstawowa w Górniej

                        Górno 82 A

                        26 – 008 Górno

II.                  Przedmiot zamówienia

 

1.    Przedmiot zamówienia obejmuje: sukcesywną dostawę 50 000 litrów oleju opałowego do Szkoły Podstawowej w Górnie 2018.

a)             miejsce realizacji dostaw:  Szkoła Podstawowa w Górnie: jednorazowa dostawa do 8 000 litrów – łącznie 50 000 litrów.

-          rozładunek przy użyciu pompy przy autocysternie;

-          zalecane autocysterny o maksymalnych wymiarach 9,2/2,8/3,4 m;

-          spełnione powinny zostać parametry oleju opałowego określone w obowiązującej w Polsce

   normie jakościowej PN-C-96024:L1

-          wartość opałowa minimum 42,6 MJ/kg – PN ISO 8754: 1993;

-          przedmiot zamówienia obejmuje również załadunek oleju opałowego na terminalu

  producenta /importera, transport i jego rozładunek w miejscu przeznaczenia

b)       Dla celu obliczenia ceny ofertowej oleju opałowego lekkiego należy przyjąć cenę producenta   z dnia ogłoszenia zapytania ofertowego na stronie internetowej Odbiorcy.

c)        Terminy dostaw: od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2018 roku.

d)        Z uwagi na to, że wielkości dostaw zostały określone na podstawie zużycia opału
w sezonie grzewczym 2016/2017, Zamawiający informuje o możliwości zmiany określonych wielkości dostaw. Wskazane powyżej ilości paliw, przyjęte zostały szacunkowo wyłącznie         w celu wyliczenia ceny oferty na potrzeby rozstrzygnięcia niniejszego postępowania.   Faktyczna ilość oleju opałowego wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb Zamawiającego.

e)   Dostawy opału będą realizowane w dniu roboczym  w godzinach od 8.00 do 15.00
w terminach uzgodnionych z Zamawiającym.

2. Kody Wspólnego Słownika Zamówień: 23122100-9 Olej opałowy

III.  Wymagania stawiane Wykonawcy:

a)   Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi
i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia.

b)   Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy,

c)    Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Przedstawicieli Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.

d)   Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.

e)   Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.

 

4. Wszelkie znaki towarowe, patenty lub wskazane pochodzenie, nazwy produktów oraz firm mają na celu wyłącznie wskazanie oczekiwanych przez Zamawiającego parametrów technicznych            i jakościowych. Wykonawca może zaoferować produkty „równoważne” z tym, że oferowane produkty winny posiadać co najmniej takie same parametry techniczne i jakościowe jak wskazane w dokumentacji projektowej lub innych dokumentach. Wykonawca oferujący produkty równoważne zobowiązany jest wykazać, że zaproponowane produkty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

IV. Termin wykonania zamówienia.

 

1. Termin wykonywania przedmiotu zamówienia – od daty podpisania umowy do
31 grudnia  2018 roku.

2.  Czas na realizację każdorazowego zamówienia: maksymalnie do 3 dni roboczych .

3. Definicja dni roboczych odnosi się do dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy zgodnie z art. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach wolnych od pracy       (tj. Dz. U. 2015.90).

V. Warunki udziału w postępowaniu.

1.         O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące   

    kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.

2.         Wykonawca zobowiązany jest wykazać, iż posiada niezbędną koncesję na prowadzenie

 działalności w zakresie obrotu paliwami ciekłymi, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji  

 Energetyki. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ważną

 koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi, o której

 mowa w art. 32 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne   (t.j. Dz. U.  z  2017 roku, poz. 220 z późn. zm.).

 

VI.      Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty.

1. Kryteria oceny ofert - zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie
   do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:

1.1.    Oferta została złożona, w określonym przez Zamawiającego terminie.

1.2.    Wykonawca przedstawił ofertę zgodną, co do treści z wymaganiami Zamawiającego.

2. Kryteria oceny ofert - stosowanie matematycznych obliczeń przy ocenie ofert stanowi podstawową zasadę oceny ofert, które oceniane będą w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie każdego kryterium.

3. Kryteria:

-  cena ofert brutto     -  100%

4. Sposób oceny ofert:

Nazwa kryterium

Wzór

Sposób oceny

Cena

(Cena minimalna / oferowana cena) * 100

100

 

 

        Cnn – cena najniższa

        Cof  - cena oferty ocenianej

        Wyniki zostaną zaokrąglone do czterech miejsc po przecinku.

Najkorzystniejsza oferta to oferta, której średnia wartość wszystkich składników będzie najniższa.

5. Zamawiający przyjmuje, że najdłuższy termin realizacji zadania to 3 dni robocze. Nie dopuszcza się wskazania terminu dłuższego – w przeciwnym wypadku oferta zostanie odrzucona

VII.             Okres realizacji zamówienia –   rok  2018

VIII.           Miejsce, termin, sposób składania ofert.

Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie / opakowaniu
w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.

Koperta/opakowanie zawierające ofertę winno być zaadresowane
do Zamawiającego na adres Zamawiającego: Szkoła Podstawowa w Górnie 26 – 008 Górno, Górno 82 A,  opatrzone nazwą, dokładnym adresem Wykonawcy oraz oznaczone w sposób następujący:

 

Oferta na: Dostawa oleju opałowego do Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka

w Górnie w roku  2018.

Termin składania ofert: 18 grudnia 2017 roku godz. 12.00

 

z dopiskiem: „Nie otwierać przed 18.12.2017 godz. 12:30”

 
 

 

IX.                Cena

1)      Wykonawca podaje dla oferowanej usługi cenę brutto (z VAT) i kwotę tę wpisuje słownie       w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.

2)      Cena oferty musi być wyrażona w złotych polskich (PLN).

X.                  Otwarcie ofert nie ma charakteru publicznego zgodnie z regulaminem udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza 30 000 EURO.

XI.                Osoby uprawnione do kontaktu z oferentami.

Stanisław Niestój – Dyrektor Szkoły Podstawowej w  Górnie

Tel. 41 30 23 002, Tel/fax. szkoły: 41 30 24 038 tel. kom. 604 788 215

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

…................................................

            (pieczęć Oferenta)

FORMULARZ OFERTOWY

Oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia

Dostawa oleju opałowego do Szkoły Podstawowej w Górnie w roku 2018.

1.      Nazwa oferenta:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

2.      Adres:

Miejscowość ………………………………………………

Ulica ……………………………………… nr budynku ……………… nr lokalu ……………

Kod pocztowy ………………..  miejscowość ……………………………………………….

Regon ………………………………………………..  NIP  ……………………………………………

Tel: ……………………………………………………

3.      Nazwa banku i numer konta bankowego:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4.      Oferta cenowa:

 
  Pole tekstowe: Strona1

 

 

Za cenę ofertową brutto

(100%)

………………………… zł brutto

KRYTERIA OCENY OFERT

 

 

1.1 Sposób wyliczenia ceny ofertowej brutto.

Cena jedn. netto producenta oleju z dnia ogłoszenia postępowania [zł/l]

Marża lub upust netto Oferenta [zł/l]

Cena jedn. netto po uwzględnieniu marży lub upustu [zł/l] (1+2)

Szacunkowa wielkość zamówienia

Wartość netto oferty [zł]

Wartość brutto oferty [zł] (5+5x....%) (obowiązująca stawka VAT)

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

50 000 litrów

 

 

Uwaga: W pozycjach 1, 2, 3 Zamawiający dopuszcza podanie ceny z dokładnością do czterech miejsc po przecinku. Wartość netto oraz brutto oferty należy podać w polskich złotych                      z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

Producent oleju opałowego: _______________________

2. Dostawy stanowiące przedmiot zamówienia zobowiązujemy się wykonywać w roku 2018              z możliwością składania zleceń do 27 grudnia 2018 roku

3. Oświadczam, że zapoznałem się ze warunkami zamówienia, nie wnoszę do niej żadnych zastrzeżeń, uzyskałem niezbędne informacje do przygotowania oferty oraz przyjmuję warunki zawarte w zapytaniu ofertowym.

4. Oświadczam, że uważam się związany niniejszą ofertą na czas wskazany w zapytaniu ofertowym.

5. Oświadczam, że załączony do zapytania ofertowego Wzór umowy (Zał. nr 2 do zapytania ofertowego) został przeze mnie zaakceptowany bez zastrzeżeń i zobowiązuję się w przypadku wyboru mojej oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.

6. Oświadczam, że uczestnicząc w procedurze wyboru wykonawcy na realizację niniejszego zapytania:

a)   cena brutto obejmuje wszystkie koszty realizacji przedmiotu zamówienia,

b)   spełniam warunki udziału w postępowaniu i wszystkie wymagania zawarte
w zapytaniu ofertowym,

c)    uzyskałem od Zamawiającego wszelkie informacje niezbędne do rzetelnego sporządzenia niniejszej oferty,

d)   znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zgodnej z wymogami określonymi w zapytaniu ofertowym

e)   posiadam wiedzę i doświadczenie pozwalające na realizację zamówienia zgodnie
z wymogami określonymi w zapytaniu ofertowym

f)     zrealizuję przedmiot umowy w terminach określonych w zapytaniu ofertowym.

7. Oferta została złożona na …………stronach podpisanych i kolejno ponumerowanych od nr 1 do ……..

8. Osoba do kontaktów oraz aktualne dane kontaktowe w sprawie niniejszego postępowania.

/imię i nazwisko, stanowisko służbowe/ - ….......................................................................................

/tel./ - …...................................................

/fax/ - …...................................................

/e-mail/ - …...................................................

9. Oświadczam, że niezwłocznie udzielimy potwierdzenia odbioru dokumentów przesłanych    środkami komunikacji elektronicznej na każde takie żądanie ze strony Zamawiającego.

10. Oświadczam, że po dokonaniu wyboru mojej oferty, jako najkorzystniejszej w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dopełnię wszystkich formalności wymienionych               w zapytaniu ofertowym.

11. Integralną część oferty stanowią następujące dokumenty:**

-        …......................................................................................................................................

-        …......................................................................................................................................

-        …......................................................................................................................................

-        …......................................................................................................................................

 

 

................ ……............dn....... …….............                          ................................................................

Oferent /upełnomocnieni przedstawiciele oferenta/

** W przypadku składania kserokopii dokumentów, muszą być one poświadczone za zgodność
z oryginałem.

 

 

UMOWA NR  ………./2017

(wzór)

zawarta w dniu   ………………………….  2017r.  pomiędzy:

 

  1. Gminą Górno, Górno 169, 26-008 Górno, NIP 657-24-00-548

reprezentowaną przez: Dyrektora Szkoły Podstawowej w Górnie: – Stanisława Niestója
na podstawie pełnomocnictwa Wójta Gminy Górno z dnia………………………………..

przy kontrasygnacie Głównego Księgowego Samorządowego Centrum Oświaty
w Górnie  - Wandy Bednarskiej

zwaną dalej Zamawiającym,

            a

2.       

          reprezentowaną przez:

          ……………

          zwaną dalej Wykonawcą

 

          o następującej treści:

 

Dostawa oleju opałowego do Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka
w Górnie w roku  2018

                                                                      

§ 1

1.      Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania usługę polegającą na dostawie oleju opałowego do Szkoły Podstawowej w Górnie w roku 2018.

2.      Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, Formularzem ofertowym (Załącznik nr 1) oraz Zapytaniem ofertowym Zamawiającego z dnia  07 grudnia 2017 roku (Załącznik nr 2).

3.      W ramach niniejszej umowy Wykonawca zobowiązuje się do przeniesienia
na Zamawiającego własności oleju opałowego lekkiego w przewidywanej ilości 50 000 litrów oraz do sukcesywnego (systematycznego, zgodnie z zapotrzebowaniami Zamawiającego) dostarczania oleju do miejsc wskazanych przez Zamawiającego, zaś Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy wynagrodzenie określone w umowie.

4.      Określona w ust. 3 powyżej ilość oleju opałowego jest ilością szacunkową i może ulec zmianie w trakcie realizacji umowy stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego.

 

§ 2

1.    Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia oleju opałowego własnymi środkami transportu (autocysternami), posiadającymi ważne świadectwa legalizacji liczników,
o nienaruszonym oplombowaniu, do miejsca dostawy znajdującego się w obiekcie - Szkoła Podstawowa w Górnie, Górno 82 A, 26 – 008 Górno.

Dostawy opału do będą realizowane w dni robocze w godzinach od 8.00 do 15.00,
w terminach uzgodnionych z zarządzającym obiektem. Miejsce składowania opału zostanie wyznaczone przez zarządzającego obiektem.

2.    Dostawa oleju opałowego będzie następować sukcesywnie przez cały okres trwania umowy, według bieżących potrzeb Zamawiającego. Dostawa będzie realizowana partiami, na zasadzie doraźnych tankowań, na podstawie  pisemnego zgłoszenia (fax, e-mail) ilościowego zapotrzebowania oleju opałowego. Zamawiający w każdorazowym zleceniu będzie wskazywał oczekiwaną ilość oleju opałowego. Dostarczenie większej ilości oleju opałowego w stosunku do złożonego zamówienia upoważnia przedstawiciela Zamawiającego do odmowy dokonania odbioru. W takiej sytuacji Wykonawcy nie będzie przysługiwać żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.

3.    Każdorazowe zgłoszenie musi zostać dokonane przez Zamawiającego minimum na dwa dni (48 godzin) przed oczekiwanym terminem dostawy. Osobą upoważnioną
do dokonywania zamówień na dostawy oleju opałowego w imieniu Zamawiającego jest: Dyrektor Szkoły Podstawowej w Górnie – Stanisław Niestój lub Zastępca Dyrektora Szkoły Podstawowej w Górnie Hanna Pióro.

4.    Do każdej dostawy Wykonawca obowiązkowo winien dołączyć aktualne, potwierdzone za zgodność z oryginałem, świadectwo jakości wydane przez producenta dla danej partii oleju opałowego lub aktualny atest jakościowy wystawiony przez jednostkę upoważnioną do wykonywania badań, potwierdzające spełnianie przez dostarczony olej parametrów jakościowych określonych w zapytaniu ofertowym.

5.    Dla celów kontrolnych dostaw, Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania ważenia oraz sprawdzania parametrów losowo wybranych partii. Przy każdej dostawie Zamawiający wymaga obecności osoby upoważnionej ze strony Wykonawcy do pobrania próbki w celu sprawdzenia parametrów dostarczonego opału. W przypadku nieobecności w/w osoby ze strony Wykonawcy Zamawiający pobierze próbkę we własnym składzie trzyosobowym – Wykonawca w tej sytuacji nie może kwestionować wyników badań. Protokolarnie pobrana zostanie próbka materiału w dwóch egzemplarzach, po 1 egz. dla każdej ze stron                   i zabezpieczona w sposób opisany w protokole. Pobrana próbka oleju zostanie przekazana do zbadania w niezależnym laboratorium. W przypadku gdy zbadany olej nie będzie spełniał norm jakościowych, Wykonawca dokona niezwłocznie, na własny koszt, jego wymiany oraz pokryje wszystkie koszty naprawy szkód powstałych z tego tytułu, łącznie z opłatą za badania laboratoryjne. W przypadku gdy olej będzie spełniał normy opłata za badanie będzie poniesiona przez Zamawiającego. Próbki oleju opałowego będą pobierane                  z autocysterny Wykonawcy, a ich ręczne pobieranie będzie odbywało się zgodnie z normą PN-EN ISO 3170.

6.    Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania oleju opałowego w terminie 3 dni roboczych od złożenia zamówienia. Definicja dni roboczych odnosi się do dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy zgodnie z art. 1 pkt. 1) ustawy z dnia                18 stycznia 1951 roku o dniach wolnych od pracy (tj. Dz. U. 2015.90).

7.    Wykonawca dostarczy zamówioną partię oleju opałowego we wskazane w zgłoszeniu miejsce na własny koszt i ryzyko, własnymi środkami transportu do tego przystosowanymi tj. w autocysternach samochodowych oznaczonych odpowiednimi tablicami informacyjnymi z numerami identyfikacyjnymi niebezpieczeństwa i materiału, wyposażonych, co najmniej:

-          w zalegalizowany układ pomiarowo – wydawczy z możliwością odczytu pomiaru,

-          wąż spustowy z końcówką podłączeniową do instalacji napełniania zbiorników
o długości umożliwiającej swobodne przepompowanie paliwa do zbiornika (min. 15 m).

8.    Dostawy oleju opałowego będą odbywać się przy rozliczeniu w temperaturze referencyjnej 15°C.

9.    Każdorazowa prawidłowa dostawa oleju opałowego będzie potwierdzana dokumentem „WZ” (wydanie na zewnątrz), podpisywanym przez osobę przywożącą olej
i przedstawiciela  Zamawiającego, do którego będzie on dostarczany. Dokument „WZ” powinien zawierać: nazwę Wykonawcy, miejsce i datę dostawy, nazwę wyrobu, jednostkę miary oraz ilość dostarczonego oleju.

10.         Jeżeli w toku odbioru ilościowego dostarczonego oleju opałowego zostaną stwierdzone braki ilościowe lub jakościowe dostarczonego oleju, przedstawiciel Zamawiającego ma prawo do odmowy podpisania dokumentu „WZ”, potwierdzającego prawidłowość dostawy oleju opałowego. W takim wypadku Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu dwóch dni roboczych dostarczyć brakującą ilość oleju opałowego lub dostarczyć olej opałowy wolny od wad. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z dostawą brakującej ilości oleju opałowego lub dostarczeniem oleju opałowego wolnego od wad. Po dokonaniu uzupełnienia brakującej ilości oleju lub oleju wolnego od wad przedstawiciele stron sporządzą dokument „WZ”, celem potwierdzenia przyjęcia brakującej ilości.

11.         Jeżeli Wykonawca nie przedstawi wraz z dostawą oleju opałowego wymaganego świadectwa jakości lub atestu jakościowego, o których mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu, potwierdzającego spełnianie wymagań jakościowych, o których mowa w zapytaniu ofertowym, przedstawiciel Zamawiającego ma prawo do odmowy odbioru dostarczonego oleju opałowego, aż do momentu dostarczenia przez Wykonawcę świadectwa jakości lub innego dokumentu równoważnego. Za wszelkie ewentualne szkody, powstałe w związku       z tymi okolicznościami, odpowiedzialność ponosi Wykonawca.

12.         Obowiązkiem Zamawiającego jest składanie Wykonawcy każdorazowo przy dostawie oleju opałowego oświadczeń o przeznaczeniu oleju opałowego, wynikających
z ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 752
z późn. zm.).

13.         Zamawiający w przypadku nie złożenia oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego lub złożenia nieważnego oświadczenia, będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz Wykonawcy odszkodowania obejmującego pełną obowiązującą stawkę podatku akcyzowego dla ilości nabytego oleju opałowego niepotwierdzonej oświadczeniem
o jego przeznaczeniu, a także do przejęcia innych obciążeń nałożonych na Wykonawcę wynikających z niedochowania przez Zamawiającego obowiązków wynikających
z zakupu produktu z obniżoną stawką podatku akcyzowego.

 

§ 3

1.    Termin wykonywania przedmiotu zamówienia: od daty podpisania umowy do dnia 31 grudnia  2018 roku.

2.    Wykonawca zobowiązuje się do realizacji niniejszej umowy oraz wynikających z niej obowiązków z zachowaniem należytej staranności, zgodnie z przepisami i zasadami bhp
i ppoż oraz przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska
(t.j. Dz. U. z 2016, poz. 672 z późn. zm.).

3.    Wykonawca zobowiązany jest do realizacji dostaw w sposób uniemożliwiający powstanie jakichkolwiek uszkodzeń w mieniu Zamawiającego. W przypadku wyrządzenia jakiejkolwiek szkody, Wykonawca zobowiązuje się do jej naprawienia bądź usunięcia na własny koszt, a gdy będzie to niemożliwe, poniesie on koszty odszkodowania lub zadośćuczynienia.

4.    Wykonawca oświadcza, że posiada wszelkie wymagane przepisami prawa zezwolenia, koncesje lub pozwolenia do wykonywania przedmiotu umowy, a w szczególności ważną koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi, której obowiązek posiadania wynika ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 220            z późn. zm.).

5.    Wykonawca ma obowiązek posiadania stosownych koncesji, zezwoleń lub pozwoleń przez cały okres trwania umowy oraz ich okazywania Zamawiającemu na każde jego wezwanie. Brak jakiegokolwiek wymaganego dokumentu stanowić będzie podstawę do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach ze skutkiem natychmiastowym i naliczenia Wykonawcy kary umownej,      o której mowa w § 8 ust. 2 lit. a) umowy. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego.

6.    W przypadku, gdyby dotychczasowa koncesja na obrót paliwami ciekłymi wygasła lub została cofnięta w okresie obowiązywania niniejszej umowy, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić nową koncesję w tym zakresie, nie później niż w ostatnim dniu obowiązywania dotychczasowej. Nieuzupełnienie dokumentów w wyznaczonym terminie uprawnia Zamawiającego do odstąpienia od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości         o tych okolicznościach ze skutkiem natychmiastowym i naliczenia Wykonawcy kary umownej, o której mowa w § 8 ust. 2 lit. a) umowy.

 

§ 4

1.      Szacunkowa wartość umowy (wartość ofertowa dostaw), zgodnie z Formularzem ofertowym Zamawiającego z dnia 07 grudnia 2017 roku, wynosi:

a)    ................................... zł netto/litr * 50.000 litrów = ................................zł netto

b)   + ……….. % VAT = ...........................zł brutto

           (słownie zł brutto: ................................................................ /100)

       Wartość ta zawiera wszystkie koszty związane z realizacją dostaw, w tym również koszt       

       załadunku, transportu i rozładunku oleju opałowego.

2.      Wartość umowy została określona na podstawie przewidywanego szacunkowego zakresu dostaw w okresie trwania umowy oraz cen jednostkowych Wykonawcy ujętych
w Formularzu ofertowym (na dzień składania ofert).

3.      Marża lub upust Wykonawcy doliczona do ceny 1 litra oleju opałowego, ustalonej przez producenta, w dniu złożenia oferty, wynosi ..........zł i jest stała przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.

4.      W okresie trwania umowy marża lub upust, o których mowa w ust. 3, nie może ulec zmianie na niekorzyść Zamawiającego pod rygorem rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.

5.      Cena jednostkowa i marża lub upust uwzględniają wszystkie koszty związane
z wykonaniem umowy. W cenie ujęto wszystkie opłaty, podatki i koszty transportu.

 

§ 5

1.      Rozliczenie za dostawę oleju opałowego będzie następować za ilość rzeczywiście dostarczonego oleju i przeliczonych na warunki w temperaturze referencyjnej 15°C, każdorazowo po dokonaniu dostawy. Wartość dostawy obliczona zostanie jako iloczyn ilości dostarczonego oleju, według wskazań licznika dystrybucyjnego i przeliczonego
na warunki w temperaturze referencyjnej 15°C oraz ceny jednostkowej netto za 1 litr oleju dla poszczególnej dostawy. Do tak obliczonej wartości netto dostawy zostanie doliczony podatek VAT według obowiązującej stawki.

Cena jednostkowa netto poszczególnych dostaw – w trakcie trwania umowy będzie ulegać zmianom (może zostać podwyższona lub obniżona) i ustalana będzie
w następujący sposób:

wzór

cena jednostkowa netto za 1 litr oleju opałowego lekkiego dla danej dostawy = cena netto za 1 litr oleju opałowego lekkiego  producenta/importera wskazanego w ofercie, obowiązująca w dniu dostawy (minus) stały upust / marża Wykonawcy w wysokości … % za każdy litr zakupionego oleju opałowego.

2.      Zgodny z ofertą współczynnik upustu / marży Wykonawcy wynosi ........... % i będzie stały przez cały okres obowiązywania umowy.

3.      Przez cenę producenta należy rozumieć cenę producenta oleju opałowego, którego nazwę Wykonawca wskazał w Formularzu ofertowym (Załącznik Nr 1 do umowy), opublikowaną na jego stronie internetowej.

4.      Zamawiający zastrzega, że „Producentem” jest za każdym razem ten sam podmiot, który Wykonawca wskazał w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2).

5.      Wykonawca każdorazowo ma obowiązek udokumentować wysokość cen hurtowych oleju opałowego lekkiego podanego wyżej producenta obowiązujących w dniu rzeczywistej dostawy (notowania - cenniki podane do publicznej wiadomości, ogólnodostępne, w postaci np. wydruku ze stron internetowych).

6.      Rozliczanie za dostawy oleju opałowego będzie następowało na podstawie otrzymanych prawidłowo wystawionych faktur częściowych VAT po dostarczeniu każdej zamówionej dostawy przez Wykonawcę za każdorazowo dostarczoną partię zamawianego oleju opałowego. Podstawą do wystawienia każdej faktury VAT będzie podpisany przez strony dokument „WZ”.

7.      Wynagrodzenie należne Wykonawcy płatne będzie przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazane na fakturze, w terminie 30 (trzydzieści dni) dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT. Faktura będzie wystawiana według następującego wzoru:

Nabywca: Gmina Górno, 26 – 008 Górno, Górno 169, NIP: 657 24 00 548.

Odbiorca: Szkoła Podstawowa w Górnie, 26 – 008 Górno, Górno 82 A

8.       Wykonawca nie ma prawa przenieść wierzytelności wynikających z umowy
a dotyczących wynagrodzenia na rzecz osób trzecich, bez uprzedniej zgody Zamawiającego wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

9.      Zmiana ceny u producenta nie wymaga zmiany umowy w formie aneksu.

10.  Zamawiający nie dokona rozliczenia z Wykonawcą na podstawie dokumentów,
w których wskazano inną nazwę producenta niż ta, którą Wykonawca zawarł w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1).

§ 6

Z tytułu niezrealizowania zakupu ilości oleju opałowego, określonego w § 1 ust. 3, przez Zamawiającego, w okresie obowiązywania umowy, Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia wobec Zamawiającego.

 

§ 7

1.    Zamawiającemu przysługuje również prawo odstąpienia od umowy:

1)      w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie Umowy nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,

2)      gdy Wykonawca utraci prawo do wykonywania działalności będącej przedmiotem niniejszej umowy,

3)      gdy Wykonawca nie wywiąże się z co najmniej dwóch terminowych dostaw         przedmiotu umowy,

4)      gdy Wykonawca uchybi terminom realizacji umowy, o których mowa w § 2 ust. 7 oraz
§ 2 ust. 11 umowy,

5)      gdy łączna wartość kar umownych, przekroczy 30 % szacunkowej łącznej wartości umowy, określonej w § 4 ust. 1 umowy.

2.    Zamawiający zastrzega sobie również prawo odstąpienia od umowy, w przypadku stwierdzenia zaniedbań w wykonywaniu przez Wykonawcę przedmiotu umowy polegających na:

      1) nierozpoczęciu wykonywania przedmiotu umowy bez uzasadnionej przyczyny,

      2) przerwaniu wykonywania przedmiotu umowy na okres dłuższy niż 7 dni,

      3) nienależytym wykonaniu usługi objętej umową polegającym na niewłaściwym wykonaniu przedmiotu umowy a dotyczącym w szczególności: niedotrzymania jakościowych standardów obsługi, niezgodności parametrów zawartych w świadectwie jakości dostarczonego oleju opałowego z parametrami fizykochemicznymi podanymi w zapytaniu ofertowym, niezgodności ilościowej dostarczonego oleju opałowego itp.

Odstąpienie od umowy w/w przypadkach może nastąpić po uprzednim wezwaniu Wykonawcy do wykonania przedmiotu umowy w terminie dodatkowych 24 godzin, pod rygorem wykonania zastępczego przedmiotu umowy i obciążenia Wykonawcy w całości kosztami dostaw.

3.    Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego w przypadkach, o których mowa w ust. 1 i 2 powyżej, może nastąpić w terminie 30 dni od powzięcia przez Zamawiającego wiadomości
o powyższych okolicznościach.

4.    Odstąpienie od Umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie.

5.    W razie odstąpienia przez strony od umowy Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu faktycznie wykonanych dostaw.

 

§ 8

1.    Strony ustalają odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy w formie kar umownych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do potrącenia kar umownych z wierzytelności wynikających z faktur na co Wykonawca wyraża zgodę.

2.    Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:

a) za odstąpienie od umowy z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca –
w wysokości 20% wartości brutto określonej w § 4 ust. 1 umowy.

b) za niedotrzymanie terminów, o których mowa w § 2 ust. 7 oraz w § 2 ust. 11 umowy
w wysokości w wysokości 500 zł netto za każdy dzień zwłoki,

c) w wysokości 0,1% wartości umowy, określonej w § 4 ust. 1 umowy, za każde stwierdzone nieprzestrzeganie warunków umowy (w tym: wielkości dostaw, nie spełnienia parametrów oleju opałowego), przy czym Zamawiający nie traci praw do roszczenia swoich praw zgodnie z pozostałymi warunkami.

3.    Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego przewyższającego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody na zasadach ogólnych określonych w Kodeksie cywilnym.

4.    Strony określają maksymalny limit kar za zwłokę wynikającą z Umowy w wysokości 30% wartości umowy, określonej w § 4 ust. 1 umowy.

5.    Strony zastrzegają kumulację kar umownych za odstąpienie od umowy oraz kar umownych zastrzeżonych za zwłokę.

6.    Zamawiający jest uprawniony do potrącenia kar umownych z wynagrodzenia należnego Wykonawcy, przy czym zapłata przez Wykonawcę lub potrącenie kary umownej w żaden sposób nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku należytego ukończenia przedmiotu Umowy, usunięcia wad i wykonania innych jego zobowiązań umownych.

7.    Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kar umownych z przysługującego mu wynagrodzenia.

8.    Uprawnienie Zamawiającego do naliczania kar umownych nie wygasa pomimo odstąpienia, wygaśnięcia lub rozwiązania niniejszej umowy z jakiegokolwiek tytułu.

 

§ 9

1.    W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.

2.    Na potrzeby realizacji niniejszej umowy Wykonawca wyznacza swojego przedstawiciela       w osobie ………………………………………….

 

§ 10

Spory mogące wyniknąć z niniejszej umowy podlegać będą rozstrzygnięciu przez właściwy miejscowo dla Zamawiającego Sąd Powszechny.

 

§ 11

1.    Umowa została sporządzona w 3 jednobrzmiących egzemplarzach, w tym 2 dla Zamawiającego.

2.    Integralną częścią umowy są:

a)        Załącznik Nr 1 – Formularz ofertowy

b)                                Załącznik Nr 2 – Zapytanie ofertowe

 

 

 

              ZAMAWIAJĄCY:                                                                  WYKONAWCA: